Tuesday, March 19, 2013

OneNote... Kabooom! Finito..

Aku bertemu dengan Microsoft OneNote sebulan lalu. Setelah mendapatkannya secara percuma di internet, sungguh teruja untuk menggunakannya. Sebuah buku rujukan utama dibaca secara istiqamah dan segala nota penting dicatatkan di dalam fail OneNote itu.

Apabila merasakan mudahnya menggunakan OneNote ini, aku mahu menggunakan pula untuk perkara peribadi. Aku cuba salin dan simpan do dalam fail lain dan memadamkan nota-nota terdahulu yang aku buat untuk mengasingkan fail peribadi dengan fail kerja PhD. Rupa-rupanya, walaupun disimpan di dalam fail berlainan tetapi hakikatnya semua notebook disimpan di fail yang sama. Apabila dipadamkan nota dalam fail peribadi, fail kerja PhD juga terpadam!!

Ohhhh... tidak!! Hampir pitam dan terasa putus asa mengenangkan masa yang dikorbankan untuk mencatat nota-nota tersebut dalam masa sebulan. Tetapi aku hanya tersenyum dengan kejutan dan kasih sayang Allah ini. Dia mahu aku rehat dan berhenti seketika serta muhasabah diri. Sehari aku tidak dapat berbuat apa-apa kerana cuba menyembuhkan rasa kecewa ini. Kecewa dan terkejut. Namun di bibir hanya tersenyum. Dan lidah menyebut Astaghfirullah.

Sementara itu, aku lebih berhati-hati menggunakan OneNote. Alhamdulillah, hikmahnya apabila nota-nota terpadam, aku lebih mahir dan faham menggunakan OneNote. Syukur. :)

Masa untuk bangkit semula dan mula lagi! Yoshhhh...

No comments:

Post a Comment