Friday, October 31, 2014

Taufik

Hampir 2 minggu aku tak dapat menulis apa-apa.
Walaupun aku sedar aku kesuntukan masa (hidayah), namun segala sendiku bagaikan terkunci. Tiada kekuatan (taufik). Berapa kali lembaran tesis dibuka tanpa ada sebarang kemajuan. Tutup kembali. Hari esoknya juga begitu. Sehingga berlarutan beberapa hari, membawa kepada minggu ke minggu.

Hati mula rasa berdebar-debar. Benar dugaan buatku. Segalanya terbentang untuk aku sudahi, namun jika tiada kekuatan daripada Ilahi, tiada satu pun dapat kulakukan. Lemahnya hambuMu ini, Ya Rab.

Allahu Akbar! Mungkin aku harus menyembam sujud kepadaMu dalam tangisan taubat dengan lebih kerap lagi. Meratap merayu agar dianugerahi lagi taufik beserta hidayahMu.

Allahu Akbar! Moga mendapat keredhaan drp mereka yg penting buatku, terutamanya suamiku, ibuku, penyeliaku, anak-anakku dan sekalian umat manusia. Dengan siapakah yang aku telah berdosa, hingga tersangkut segalanya? Allahu Rabbi, ampunilah dosa-dosa hambaMu ini. Ya Allah Ya Rahim, Kau bukakanlah hati mereka memaafkan segala kesalahanku terhadap mereka. Aku dambakan pelayaran yang diredhai dan diberkati.

Laa haw lawalaa quwwata illa billah hil 'aliyil azhiiiim.

Kurniakanlahku Taufik beserta HidayahMu.
Kurniakanlahku Taufik beserta HidayahMu.
Kurniakanlahku Taufik beserta HidayahMu.
Amiiiin... Ya rabbal 'aalamin..

No comments:

Post a Comment